„Zmieniamy się dla Was” - tak brzmi hasło przewodnie spotu prezentującego nową oprawę oraz odświeżone logotypy wybranych kanałów. Polsat 1 (kanał adresowany do Polaków mieszkających za granicą), Polsat 2, Super Polsat zostały utrzymane w tych samych kolorach co antena główna: pomarańczowym i czerwonym z identyczną dla wszystkich czerwoną podstawą (red label). Kanały tematyczne natomiast zyskały nasycone barwy, każdy kanał inną oraz nową czcionkę z zachowaniem czerwonej podstawy.
Oprawa antenowa kanałów nawiązuje do elementów znanych już widzom z anteny głównej Polsatu. Elementy graficzne pojawiające się na ekranie zostały zaanimowane, a statyczna forma logotypu niejako zatrzymanego na kolorowej apli (jednolitego tła zawsze w kolorze danego kanału) zyskała efekt trójwymiarowości. Także pojawiają się typowe dla danej stacji kolory liter w zapowiadanych tytułach programów. Taka spójność barw ma wzmocnić identyfikację kanału z logotypem, co jest niezwykle ważne w sytuacji, gdy widz ma dostęp do setek kanałów telewizyjnych.
W oprawie antenowej pojawią się także animacje z tytułami miniaudycji na wzór „Włącz emocje” Polsatu. „Włącz emocje” wykorzystane zostaną w Polsat 1, Polsat 2 oraz Super Polsat. W pozostałych zaproponujemy widzom: „Zoom na Cafe” (Polsat Cafe), „Taki jest świat” (Polsat Doku), „Play Extra” (Polsat Play), „Tylko dobre filmy” (Polsat Film), „Serial za serialem” (Polsat Seriale). Wszystkie konsekwentnie w kolorach stacji. Animacjom towarzyszą specjalnie skomponowane przez Luxlotusliner jingle - dla każdego kanału inne.
- Pracując nad ujednoliceniem logotypów, chcieliśmy zachować dotychczasową tożsamość znaków, ale odświeżyć je poprzez nową czcionkę, typografię oraz nasyconą kolorystykę pełną pozytywnych emocji, ciepła i radości. Zależało nam na tym, aby widz niezależnie od tego, który z naszych kanałów ogląda, miał poczucie silnej identyfikacji z marką Polsat i jej kanałami - wyjaśnia Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu Telewizji Polsat.
Nowe logotypy i oprawa są dziełem niemieckiej agencji kreatywnej Luxlotusliner, która pracuje z największymi stacjami telewizyjnymi na świecie, a na swoim koncie ma wiele nagród, między innymi tegoroczną „German Design Award” w kategorii sztuk audiowizualnych. Agencja zrealizowała również obecną oprawę Polsatu oraz kanałów sportowych Polsatu.
- Opracowaliśmy „system kolorów sieci telewizyjnej Polsat” o przyjaznych i nasyconych barwach, pasujących do pomarańczy i czerwieni z logo Polsatu. Nowe identyfikatory świadczą o wyjątkowości każdej stacji telewizyjnej, oferując emocjonujący i inspirujący design przy zachowaniu korporacyjnej stylizacji - zdradza Gabi Madracevic, Dyrektor Zarządzająca oraz Kreatywna Luxlotusliner.
Debiut nowych logotypów oraz oprawy antenowej został zaplanowany na 6 kwietnia, a zwiastunem jest specjalnie przygotowany spot wizerunkowy, który w dynamiczny sposób pokazuje zarówno bogatą ofertę kanałów, jak i obrazuje funkcjonowanie nowej oprawy w praktyce.
Spot został przygotowany przez Znane Studio.