2023-05-11

Wraca akcja „Podaruj Dzieciom Słońce”. Pomagamy mamom!

Firmy Procter & Gamble oraz Carrefour Polska wspólnie z Fundacją Polsat zachęcają do wzięcia udziału w kolejnej edycji programu „Podaruj Dzieciom Słońce”. Wystarczy kupić produkty znanych marek w popularnej sieci sklepów, aby realnie pomóc rodzicom dzieci walczących o swoje życie i zdrowie na szpitalnych oddziałach onkologicznych.

Fundacja Polsat na Instagramie - @fundacjapolsat

Kolejna edycja wspaniałej akcji
W czwartek 11 maja ruszył projekt „Podaruj Dzieciom Słońce”, wspólna akcja Procter & Gamble i Carrefour Polska na rzecz podopiecznych Fundacji Polsat. Każdy może włączyć się w pomaganie - wystarczy w sklepach Carrefour kupić produkty P&G, a firma przekaże część zysku z ich sprzedaży Fundacji.

Cel akcji 2023? Pomoc mamom!
Środki zebrane w ramach akcji zostaną przeznaczone na specjalne pokoje, z których korzystać mogą mamy przebywające w oddziałach onkologicznych podczas choroby swoich dzieci. Eksperci nie mają wątpliwości - bliskość mamy podczas pobytu dziecka w szpitalu, gdy trafia ono w nieznane sobie środowisko, jest zestresowane i źle się czuje, ma ogromny wpływ nie tylko na samopoczucie malucha. Może także pomagać w procesie zdrowienia. I choć stała opieka rodzica podczas hospitalizacji jest zapewniona przez prawo, warunki, w których przebywają mamy w wielu placówkach wciąż odbiegają od komfortowych.

Kupujemy i budujemy
Tegoroczna edycja programu „Podaruj Dzieciom Słońce” skupia się właśnie na tym obszarze. P&G od wielu lat podejmuje działania na rzecz zmiany życia lokalnych społeczności na lepsze i tworzenia świata równych szans. W tym roku, łącząc siłę marek takich jak Fairy, Ariel, Lenor, Pampers czy Gillette, które zostaną kupione w sklepach Carrefour Polska, wraz z Fundacją Polsat stworzy pomieszczenia socjalne, żeby zapewnić mamom komfortowe warunki podczas opieki nad chorym dzieckiem.

Wsparcie ma znaczenie
- Nasze produkty służą milionom konsumentów każdego dnia, ułatwiając codzienne czynności, poprawiając jakość codziennego życia. Jako firma staramy się uczestniczyć w rozwiązywaniu ważnych spraw dla społeczności, w których żyjemy i pracujemy. Wielokrotnie już wspieraliśmy mamy, żeby docenić ich trud wkładany w opiekę i wychowanie dzieci. W tym roku zachęcamy do wzięcia udziału w akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, dzięki której chcemy stworzyć dla mam godne warunki w sytuacji, gdy ich opieka i wsparcie ma ogromne znaczenie – podczas hospitalizacji ich dzieci. Dzięki specjalnym pokojom będą mogły także odpocząć i zadbać o własne potrzeby, by tym lepiej móc wspierać dzieci w procesie leczenia i powrotu do zdrowia - mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Nowa nadzieja
Fundacja Polsat współpracuje z firmą P&G d ponad 20 lat, wspólnie prowadząc akcje wspierające leczenie i rehabilitację podopiecznych fundacji, rozwiązujące problemy placówek pediatrycznych, a także odpowiadające na nagłe kryzysy, takiej jak pandemia czy wojna w Ukrainie. - Wszystkie nasze działania od dwudziestu sześciu lat możemy realizować dzięki ludziom o dobrym sercu. Bo jedynie łącząc siły jesteśmy w stanie pomagać dzieciom. Bardzo nas cieszy reaktywacja akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, dzięki której w „Przylądku Nadziei” zostaną wyremontowane pomieszczenia socjalne, w jakich mamy spędzają czas, będąc ze swoim dzieckiem na oddziale onkologicznym nawet przez osiem miesięcy. „Przylądek Nadziei” ma już osiem lat i wymaga remontu. Jest to placówka stworzona w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu - mówi Krystyna Aldridge-Holc. - Fundacja Polsat klinikę wspiera od lat. Środki zebrane podczas pierwszej edycji akcji w 1999 roku zostały przekazane m.in. na stworzenie i wyposażenie pierwszego w Polsce Dziecięcego Oddziału Autologicznych Transplantacji Szpiku i Terapii Genowej właśnie w tej klinice, która jest obecnie największym w Polsce ośrodkiem hematologii i onkologii dziecięcej - dodaje Prezes Zarządu Fundacji Polsat.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Fundacja Polsat (@fundacjapolsat)

Specjaliści w walce o zdrowie dzieci
Klinika Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej jest jedną z największych w Polsce, wysokospecjalistycznych placówek, która leczy dzieci i młodzież z chorobami nowotworowymi oraz schorzeniami układu krwiotwórczego. W klinice, dzięki stosowaniu nowoczesnych metod terapii, wyleczalność ostrych białaczek limfoblastycznych i chłoniaków nieziarniczych wynosi ponad 80 proc., a chłoniaków ziarniczych ponad 95 proc. W 2022 roku została wykonana rekordowa liczba procedur w Oddziale Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej: 90 (trzecie miejsce w Europie). Klinika - jako pierwsza i jedyna w kraju - otrzymała certyfikat, który pozwala leczyć dzieci z ostrą białaczką limfoblastyczną za pomocą terapii genowej CAR-T. W 2022 roku, także rekordowo, zostało przeprowadzonych jedenaście terapii CAR-T.

Trio dla pomocy
„Podaruj Dzieciom Słońce” to także nie pierwsza wspólna akcja P&G i Carrefour Polska. Obie firmy zachęcały już Polaków do finansowania posiłków dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czy poprawy sytuacji życiowej dzieci z najuboższych rodzin. - Zaangażowanie społeczne jest ważnym elementem działań Carrefour i podchodzimy do niego kompleksowo od początku naszej obecności w Polsce. Bardzo cieszymy się z reaktywacji tak rozpoznawalnej akcji jak „Podaruj Dzieciom Słońce” oraz tego, od teraz będzie się ona kojarzyła ze sklepami naszej sieci. Wyznajemy zasadę, że razem możemy więcej, dlatego bez wahania przyjęliśmy zaproszenie do współpracy od Procter & Gamble. Jesteśmy przekonani, że dzięki hojności klientów Carrefour, którzy od lat angażują się we wsparcie szczytnych projektów realizowanych w Polsce, oraz z takim partnerem jak Fundacja Polsat, uda nam się stworzyć na oddziałach onkologicznych komfortowe warunki dla mam opiekujących się swoimi dziećmi - mówi Barbara Kowalska, Dyrektorka ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju.

Jak pomóc?
W akcję „Podaruj Dzieciom Słońce” mogą włączyć się konsumenci, kupując produkty P&G w sieci handlowej Carrefour Polska do końca 2023 roku. Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na stworzenie pokojów dla mam w ramach tegorocznej akcji.

Oficjalny profil POLSAT na Instagramie - @polsatofficial

Oficjalny profil POLSAT na TikToku - @polsat