Wielkie wydarzenie
Super Bowl to drugie po finale Ligi Mistrzów UEFA najchętniej oglądane wydarzenie sportowe o charakterze dorocznym. Jego widownia stale rośnie, a w ostatnich dwóch dekadach regularnie przekracza 100 milionów widzów w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Mimo że tegoroczna edycja Super Bowl jest już 58. w historii, to wydarzenie dopiero po raz pierwszy zawita do Las Vegas.
Specjalne atrakcje wokół meczu
W tygodniu rozgrywania finału ligi NFL populacja miasta znanego jako rozrywkowa stolica świata powiększyła się aż o 300 000 osób! Do stolicy stanu Nevada zjechali bowiem nie tylko kibice, ale także gwiazdy muzyki i kina oraz wszelkiej maści showmeni. Rozpiska imprez towarzyszących finałowi ligi NFL obejmuje m.in. przyjęcie organizowane przez gwiazdora NBA - Shaquile’a O’Neila, występ światowej klasy DJa - Davida Guetty, czy turniej golfowy spod znaku słynnego magazynu Sports Illustrated. Do Las Vegas niemal na pewno przyjdzie też czternastokrotna laureatka muzycznych nagród Grammy, Taylor Swift, prywatnie partnerka jednego z bohaterów Super Bowl - Travisa Kelce.
Super Bowl to więcej niż sport
Z biegiem lat Super Bowl wykroczył poza ramy wydarzenia sportowego i stał się medialnym fenomenem. Od lat o możliwość koncertowania w przerwie meczu zabiegają największe gwiazdy światowej muzyki, a ich wizerunkowe korzyści z występów są tak wielkie, że NFL nie oferuje artystom wynagrodzenia. Za sprawą scenografii, choreografii, realizacji telewizyjnej oraz najnowszych technologii scenicznych występy te stanowią dzieła sztuki. W tym roku główną gwiazdą wieczoru jest Usher. Król muzyki R&B uczci w ten sposób jubileusz 30-lecia na scenie.
Święto... reklamy!
Przy okazji Super Bowl globalne koncerny wydają fortunę na możliwość dotarcia do widzów ze swoimi ofertami. W 2024 roku koszt półminutowej reklamy emitowanej na stadionie i w telewizji oscyluje w okolicach siedmiu milionów dolarów! Ale taki wydatek się opłaca, bo kompilacje tych produkcji cieszą się później także ogromną popularnością w internecie, a wykładowcy najlepszych uczelni filmowych i reklamowych prezentują je swoim studentom.
Imponujący rozmach
W tym roku do realizacji telewizyjnej Super Bowl użytych zostanie aż 165 kamer, w tym między innymi trzy drony, pięć kamer podwieszanych typu FlyCam, dwadzieścia trzy kamery wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną, 16-metrowe kinowe ramię do panoramowania i 48 kamer do powtórek w zwolnionym tempie Super - Slow Motion. Amerykanie zrealizują transmisję w technologii HDR, a widzowie za oceanem sami będą mogli wybrać, czy chcą oglądać mecz w rozdzielczości 4K czy w Full HD.
Szansa na rewanż i okazja do wyrównania rekordu
Dopiero drugi raz w blisko 60-letniej historii Super Bowl naprzeciw siebie stają drużyny Kansas City Chiefs i San Francisco 49ers. Ich poprzednie starcie na tym szczeblu miało miejsce w roku 2020. Wówczas wygrali Chiefs, dla których był to drugi tytuł mistrzowski. Kolejny zgarnęli rok temu i tym samym mają obecnie szansę, by stać się zaledwie dziewiątą drużyną w historii NFL, która obroniła mistrzostwo. Wyczyn ten mają już na koncie ich rywale z Kalifornii, którzy są jednocześnie czwartą najbardziej utytułowaną drużyną ligi. 49ers łącznie mają pięć tytułów - tyle samo, co ekipa z Dallas i o jeden mniej niż rywale z Pittsburga i Bostonu.
Transmisja NFL Super Bowl w nocy z niedzieli 11 lutego na poniedziałek 12 lutego w Polsacie, Polsat Sport i Polsat Box Go. Początek transmisji o godz. 0:05. Komentatorami meczu są Jędrzej Stęszewski oraz Witold Cebulewski.