Idol
Tysiące uzdolnionych muzycznie ludzi, z których każdy marzy o tym, aby zostać polskim idolem, charyzmatyczni jurorzy i kilka milionów widzów śledzących co tydzień zmagania młodych artystów w ich drodze do sławy. Pierwszy, prawdziwy talent show w polskiej telewizji, kultowy program „Idol” powraca, a wraz z nim szansa na odkrycie osobowości na miarę Moniki Brodki, Anny Dąbrowskiej, Tomka Makowieckiego czy Krzysztofa Zalewskiego.
Za jurorskim stołem zobaczymy: Polkę, która swoje pierwsze kroki stawiała na Zaolziu, bo tam właśnie urodziła się Ewa Farna, wokalistka o czystym, mocnym głosie z czterema platynowymi (w tym jedną podwójną) płytami na koncie, najlepszą specjalistkę od emisji głosu w kraju - Elżbietę Zapendowską, charyzmatycznego i niepokornego wokalistę jednego z najważniejszych polskich zespołów rockowych - Janusza Panasewicza oraz kompozytora, autora tekstów, lidera i wokalistę zespołu Video, Wojciecha Łuszczykiewicza. Komu uda się skutecznie uwieść widzów i jurorów? Kto zostanie nowym idolem i otrzyma szansę na nagranie debiutanckiej płyty? Muzyczny show poprowadzi Maciej Rock. Seria będzie liczyć 14 odcinków, emitowanych w każdą środę już od 15 lutego o godz. 20:00!
Co czeka uczestników piątej, polskiej edycji „Idola”? Do rywalizacji staną młodzi ludzie w wieku od 16 do 28 lat. Od kandydatów wymagany jest nie tylko ponadprzeciętny talent wokalny i sceniczna charyzma, ale też niebanalna osobowość i umiejętność współpracy w grupie. Szczęśliwców, którzy wykażą się tymi zdolnościami, czeka udział w koncercie z prawdziwym muzycznym zespołem. A potem? Wszystko w rękach widzów, którzy w kilku koncertach na żywo zagłosują na swoich faworytów, jurorzy natomiast rozstrzygną, kto z dwójki finalistów z najmniejszą liczbą głosów opuści show.
Udział w „Idolu” to nie tylko pokaz muzycznego talentu. To także ciężka praca z trenerami wokalnymi i choreografami. Uczestnicy pod okiem stylistów, makijażystów i fryzjerów ukształtują swój całkowicie nowy sceniczny image. Splendor i sława, która otaczać będzie wszystkich finalistów zrekompensuje z pewnością trudy przygotowań.
W 2002 roku na castingi do tego programu przyjeżdżały osoby z najdalszych zakątków kraju. Najbardziej wytrwali i zdeterminowani próbowali przejść przez eliminacyjne sito kilkukrotnie, podróżując od miasta do miasta, aby tylko otrzymać szansę zaprezentowania się szerszej publiczności. Nic dziwnego, w końcu „Idol” to najlepsza droga do osiągnięcia sukcesu. Nie tylko w Polsce. Brytyjski pierwowzór „POP Idol” powieliły stacje telewizyjne w takich krajach jak USA (13 edycji), Francja (12 edycji), Niemcy (13 edycji), Szwecja (12 edycji), Holandia, Kanada, Czechy, Słowacja, Australia, RPA, Birma, Pakistan, Kambodża, Malediwy, a w jurorskich składach znajdowały się takie sławy jak Simon Cowell, Jennifer Lopez, Nicki Minaj, Mariah Carey, Steven Tyler z Aerosmith czy Paula Abdul. Program stał się przepustką do międzynarodowej sławy m.in. dla piosenkarki Kelly Clarkson i zdobywczyni Oscara Jennifer Hudson.
Pierwsze edycje „Idola” w USA gromadziły przed telewizorami nawet 37 milionów widzów. Przez jedenaście lat show był numerem 1 wśród programów rozrywkowych w telewizji FOX, a widzowie oddali na swoich ulubieńców prawie 7 miliardów głosów. W innych krajach, między innymi w Holandii, Słowacji, Finlandii, Chorwacji, RPA, Czechach czy Australii również było to najchętniej oglądane talent show. Na całym świecie dotarło aż do 460 milionów widzów!
„Idol” zadebiutował w październiku 2001 roku na antenie brytyjskiej ITV, bijąc rekordy popularności i oglądalności. Pomysłodawcą formatu był producent telewizyjny i manager muzyczny gwiazd (m.in. Victorii i Davida Beckhamów, Spice Girls, czy Annie Lennox) - Simon Fuller. Ostatecznie prawa do programu zakupiły telewizje w ponad 50 krajach na świecie. Polsat jako pierwszy zdecydował się na ten krok. Dzięki temu widzowie w Polsce obserwowali pierwsze kroki w muzycznym biznesie młodziutkiej jeszcze wtedy Sylwii Grzeszczak, Łukasza Zagrobelnego czy Sławomira Uniatowskiego. Kto będzie następny?
Piątą edycję show na zlecenie Telewizji POLSAT produkuje FremantleMedia Polska. Partnerem medialnym programu jest RMF FM.
„Idol” w każdą środę od 15 lutego o godz. 20:00.